Sunday, August 14, 2005

 

My US French pin's flag and the spit

Here is a picture of the USA and French pins I wear often on my shirt. I'm very proud of it.

The problem is how people i meet react :

when a liberal see the american flag he thinks i'm a "conservative-fascit-redState-guy", so he dont wan't to speak to me and refuse to seel me this organic garlic i need for my french recipies; and when i met a right wing guy only a glance at my french flag and he act like he just saw Saddam Hussein himself - in the best case i try to hit me with is "support our troops" car -

At the begining it was a problem, but now it's become an habbit. I speak about the food when i go out. When i wear my pins i can tast such delicous plates like : French Frie and spit, boil corn butter and spit, but my fovorite one's is definitively : Cajun BBQ chiken and double spit.

I dont know how long i can survive wearring it, but i know i will try, for my honor and cuz i love USA (beside food) and i love France (beside the governement and all this depressiv movies).

(Buy a friendship flag on Alamo website )

karl rove cartoonTRANSLATION IN FRENCH

Voici une photo du pins Americono-français que je porte souvent. J'en suis tres fier.
Le problême c'est les réactions des gens que je rencontre :

Quand un personne de gauche voit le drapeau américain il pense que je suis un "conservateur-fascite-republicain", donc il ne me parle pas et refuse de me vendre cet ail-bio dont j'ai besoin pour faire une recette française; et quand je rencontre un gars de droite un seul coup d'oeil a mon drapeau français et il reagit comme si il etait devant Saddam Hussein en personne - au mieux il tente de m'ecrasser avec sa voiture "Support our troops".

Au debut c'était un probleme, mais maintenant j'y suis habitué. Je parle de la bouffe quand je vais au resto. Quand je porte mon pins j'ai le choix entre de succulents plats comme : Frites et crachats, mais au beurre et au crachat, sans oublier mon preferé : poulet grillé avec double crachat.

Je ne sais pas combien de temps je vais pouvoir survivre en le portant, mais je sais que je vais essayer. Pour mon honneur; parce que j'aime les Etats-Unis (en dehors de la bouffe) et parce que j'aime la France (en dehors de son gouvernement et ses films depressifs).

|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?